باشگاه آگاهی برتر سعی دارد با طراحی و راه اندازی کلاسهای متنوع ورزشی رشته هایی مکمل برای یوگا راه اندازی کند. این رشته های ورزشی مانند دوره های پیلاتس، باروسل، TRX و … میتوانند بصورت تمریناتی تکمیلی و یا رشته ای مستقل پیگیری شوند. فراموش نکنید که شما میتوانید با ثبت نام در دو کلاس یا بیشتر از تخفیف های کلاس دوم بهره ببرید.
 
پیلاتس TRX باروسل یوگا آگاهی برتر

لطفا جهت دانلود و مشاهده برنامه کلاس‌ها روی لینک روبرو کلیک کنید

پیلاتس یوگا آگاهی برتر

پیلاتس

مخترع این ورزش مردی آلمانی به نام ژوزف پیلاتس (Joseph Pilates) است که در سالهای ۱۹۱۲ تا ۱۹۶۷ این ورزش را اختراع کرده است. او از بچگی نسبت به هم‌‌سن و سال‌هایش ضعیف‌تر بود، اما مجموعه‌ای از حرکات را برای تقویت خودش طراحی کرد تا این مشکل را برطرف کند. با توجه به سایت بنیاد ورزش پیلاتس ظاهرا آقای پیلاتس تنگی نفس، نرمی استخوان و تب روماتیسمی داشته است. او در سال ۱۹۱۲ در انگلستان به عنوان بازیگر سیرک، مشت‌زن (بوکسور) و مربی دفاع شخصی فعالیت می‌کرده است. او بعد از این دوره با سربازهای زخمی بازگشته از جنگ جهانی اول که به خاطر جراحت‌شان نمی‌توانستند راه بروند کار می‌کرد. ورزش پیلاتس طی سال‌ها پیشرفت بسیاری کرده است، تا جایی که امروزه به عنوان یک راه خوب برای بازسازی و ورزیده کردن بدن شناخته می‌شود.

ورزش پیلاتس برای شکل دادن به ماهیچه عالی است. برای اینکه بهترین نتیجه را بگیرید باید حداقل هفته‌ای دو تا سه بار پیلاتس کار کنید. اگر مقدار زیادی چربی روی ماهیچه‌های‌تان جا خوش کرده است، باید تمرین‌های پیلاتس‌تان را با مجموعه‌ای از تمریناتی که بالا برنده‌ی ضربان قلب هستند، ترکیب کنید تا چربی‌های‌تان آب شوند. بهتر است این کار را ۵ بار در هفته و به مدت ۳۰ دقیقه انجام بدهید.

ورزش‌هایی که پیلاتس و پیاده‌روی را ترکیب می‌کنند برای سلامتی عالی هستند، اما متاسفانه پیلاتس یک ورزش کاردیو نیست و آنقدری روی قلب و شش‌های‌تان کار نمی‌کند که بتواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

TRX

کلمه TRX مخفف Total Resistance Exercises است که توسط یک سرباز آمریکایی ابداع شد تا بوسیله این تمرین بتواند بدون تجهیزات باشگاهی که در مناطق جنگی قابل دسترس نبود بدن خود را در فرم نگه دارد.
اساس کار این رشته با طناب هایی است که سری کاملی از تمرینات مقاومتی برای کل بدن در آن گنجانده شده است.
به عبارت دیگر ورزش تی آر ایکس یک روش تمرینی است که از گرانش و وزن بدن شما برای ایجاد قدرت ، تعادل ، هماهنگی ، انعطاف پذیری استفاده می کند. بنابر این اگر میخواهید قدرت بدنی خود را افزایش دهید ، توده چربی از دست بدهید، استقامت یا انعطاف پذیری را افزایش دهید سیستم تمرینات تعلیقی trx میتواند انتخاب خوبی باشد.

TRX یوگا آگاهی برتر
باراسل یوگا آگاهی برتر

باراسل

باراسل یک ورزش فرانسوی است که از دو کلمه بارا به معنی میله و سل به معنی زمین تشکیل شده. هدف این ورزش منتقل کردن تمرین‌ها و حرکات باله از حالت ایستاده به روی زمین و حالت افقی است. در حقیقت این ورزش، انجام حرکات باله روی زمین و در حالت نشسته است. حرکات این ورزش از نوع قدرت و کششی بوده و تاثیر بسیار زیادی روی عضلات نزدیک کننده و دور کننده ران دارد. این تاثیر باعث لاغری شکم، پهلو و پا می‌شود و زیبایی خاصی به اندام‌های پایین تنه بدن می‌دهد.

باراسل فواید زیادی در جهت تناسب اندام، لاغری و چربی سوزی دارد. با هر جلسه از این ورزش می‌توانید بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ کالری بسوزانید. توجه داشته باشید که اکثر این چربی سوزی در ناحیه مرکزی بدن مانند شکم، پهلوها و ران انجام می‌شود و باعث کاهش سایز شما می‌شود. علاوه بر این کمک به ضربان قلب با هدف سلامتی قلب و عروق و همین‌طور جلوگیری از پوکی استخوان و ایجاد آرامش از دیگر فواید ورزش باراسل است.

علاوه بر تمام این‌ها ورزش باراوسل می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای فیزیوتراپی هم باشد. انجام ورزش باراوسل می‌تواند درد را در برخی از نواحی بدن از بین ببرد. نواحی که این ورزش می‌تواند به کاهش درد آن کمک کن شامل شانه، گردن، کمر، زانو و ستون فقرات است.

ایروبیک

نرمش هوازی یا «ایروبیک» (Aerobic exercise) که با نام «کاردیو» (cardio) هم شناخته می‌شود، به معنی حرکاتی است که به طور ویژه روی سیستم مصرف اکسیژن برای تولید انرژی تمرکز می‌کنند. از جمله تمرینات هوازی می‌توان به هیت و زومبا اشاره کرد. در طی انجام ورزش‌های هوازی تنفس و ضربان قلب افزایش می‌یابد و در نتیجه قلب، ریه‌ها و سیستم قلبی و عروقی تقویت می‌شود. علاوه بر این، ورزش ایروبیک و تمرین هوازی برای چربی سوزی هم بسیار مفید است.

ورزش ایروبیک میتواند برای دختران جوان تا خانمهای مسن جذاب و فرح بخش باشد و داشتن دو جلسه تمرین پر فشار همراه با موزیک در میان گروهی از افراد در رده های سنی مختلف میتواند تنشهای روزانه و خمودگیهای ناشی از افسردگی را کاهش دهد.

ایروبیک آگاهی برتر یوگا

کانال تلگرامی مجموعه آگاهی برتر

جهت عضویت در کانال تلگرامی مجموعه آگاهی برتر، روی لوگوی تلگرام کلیک نمایید